Message to all Nederlanders:
Ik zit enorm te twijfelen om voor een PS4 te gaan sparen met DOA. Waar ik nog over twijfel is of een PS4 wel die €400 waard is. DOA is namelijk het enige wat me interesseert tot nu toe. Een andere hoop titels die ik vet vind (bijv. Battlefield, Call of Duty, Assassin's Creed) zijn ook gewoon te spelen op Xbox One, die ik dus nu in mijn bezit heb. Ik heb van
@Gehaktbal gehoord dat DOA meer 'smooth' is op PS4, dus dat is dan sowieso wel weer een voordeel.
Ik zou vooral willen weten hoe het zit met het aantal spelers op DOA Online op PS4, met name de aantallen Europese lobbies. Ter vergelijking met Xbox One: Deze heeft grofweg zo'n 3 Europese lobbies die ik kan joinen op een doordeweekse avond (met 3 à 4 bars gemiddeld). In het weekend ligt dit aantal rond de 5 lobbies. In de lobbies zelf zitten zo'n 2 à 3 mensen. Voor de rest zijn er alleen maar 1 bar Amerikaanse lobbies waar ik niet in kan. Met andere woorden, je zou online op Xbox One bijna een spookstad kunnen noemen. Op de Xbox 360 DOA5 Ultimate was dit minder erg, maar nu vind ik echt haast geen mensen meer om mee te spelen.
Aangezien Gehaktbal meestal wel een toernooi lobby open heeft, die meestal (bijna) helemaal vol is, verwacht ik dat PS4 een flink aantal meer spelers heeft. Maar natuurlijk weten de Nederlanders op PS4 dat beter dan ik, en ik zou graag van jullie de aantallen willen weten.
Heb sinds ongeveer anderhalf jaar al geen bijbaan meer, maar ik zou denk ik wel snel aan een bijbaan kunnen komen en binnen een paar maanden het geld bij elkaar kunnen hebben.