「Football Fighter」 - "A discussion between Ichigo and Miruku and the developers."

grap3fruitman

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Original Text said:
DEAD OR ALIVE 伝説のスタッフTEAM NINJAの面々が集結!
あの名作ゲームから、今度は新しい作品が全てをかけて創られる!

面々のメニューから生まれたゲームを公開します!

メニューリストは以下の通りです:

• ハード:
そのゲームが開発されたハードウェア。

• リリース:
ゲームのリリース期間。

• ゲーム紹介:
ゲームの詳細な紹介。

• 開発秘話:
開発に関わったスタッフからのコメント。貴重なエピソードやストーリーが共有されます。

• スクリーンショット:
ゲームのスクリーンショット、壁紙などが MORE IMAGES をクリックすることで表示されます。

このページは、フレーム付きブラウザで表示することを前提に作成されています。

**伝説のスタッフのコーナー:**
1. FOOTBALL FIGHTER
2. DEAD OR ALIVE (アーケード)
3. DEAD OR ALIVE (セガサターン)
4. DEAD OR ALIVE (プレイステーション)
今後も内部事情をお届けします!
5. DEAD OR ALIVE++
Translation said:
**DEAD OR ALIVE: The Legendary Staff of TEAM NINJA**

This is the staff that created the legendary game DEAD OR ALIVE, now gathered again to bring you a completely new game!

The game born from the menu will be released!

The list of items is as follows:

**• Hardware:**
The hardware on which the game was developed.

**• Release:**
The release period of the game.

**• Game Introduction:**
A detailed introduction to the game.

**• Secret Stories:**
Comments from the staff involved in the development of the game. There are valuable anecdotes and stories shared.

**• Screenshots:**
Screenshots of the game, wallpapers, and more can be seen by clicking on MORE IMAGES.

This page is framed to be displayed in a browser.

**Corner of Secret Stories:**
1. FOOTBALL FIGHTER
2. DEAD OR ALIVE (Arcade)
3. DEAD OR ALIVE (Sega Saturn)
4. DEAD OR ALIVE (PlayStation)
We will continue to deliver the inside stories!
5. DEAD OR ALIVE++




Original Text said:
1:FOOTBALL FIGHTER
【ハード】 TECMO 16bit SYSTEM BOARD
【リリース】 未発表
【ゲーム紹介】

TEAM NINJAが初めて手がけた3Dゲーム。アメフトに格闘ゲームのエッセンスを加えた作品。アメリカ市場をターゲットに開発されたが諸事情により発売されなかった。

開発末期には既に業務用DEAD OR ALIVEの研究が進められており、ここでのノウハウが後のDOAシリーズにつながることになる記念すべき作品でもある。

【開発秘話】いちご・みるくと開発者の対談です。こっち、こっち!


Translation said:
1: FOOTBALL FIGHTER

[Hardware] TECMO 16bit SYSTEM BOARD
[Release] Unreleased
[Game Introduction]

TEAM NINJA's first 3D game. A work that adds the essence of a fighting game to American football. Although it was developed targeting the American market, it was not released due to various circumstances.

At the end of the development period, research on the arcade version of DEAD OR ALIVE was already progressing, and the know-how gained here became a memorable work that would later connect to the DOA series.

[Development Secret Story]A discussion between Ichigo and Miruku and the developers. Over here, over here!



Game Machine Issue 1995-10-01
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grap3fruitman

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Original Text said:

開発秘話​


~その1 FOOTBALL FIGHTER 篇~






いちごこのコーナーは、TEAM NINJAの今までの栄光
の作品を紹介するところデス!
が、いきなりボツ作品デスか?
EGAボツですね。
ITAパーとも言うな。この時期作ってた他のゲームは
全部発売されたんだけどね。
「闘姫伝承」とか「がんばれギンくん」とか。
みるくえ・・・。どうしてボツになってしまったんですか?
ITAアメフトゲームのくせに、
パンチボタンとかキックボタン
をつけたからだろうな。
いちごひょほ?! アメフトでパンチしちゃうデスか?
ITAそのとおり
EGAPPサマーに、昇○拳とずいぶん調子に乗って
入れましたからね。
その頃作られたインストカードを見る
ITAそうそう。しまいにはアメフトのルールを無視
しちゃったんだよね。ディフェンスやってる時とか、
ボールキャリアを殴る蹴るで押し戻すんだけど、
吹っ飛ばされてダウンした位置でボールデッドに
なるようにしたんだよ。
そんなわけで、アメリカ人にかなり叱られたというわけ。
ルールがちゃう!ということで。
いちご叱られちゃったデスか・・・。
OH MY GOD! アメリカ人なだけにね!
な~んちゃって!! はははは!!!
ITA(しかと)
まあ、良かった点としては、うちの会社で初めて3DCGを
取り入れた所かな。EGAはそのときのチーフCGなわけよ。
EGAあのときは死にましたね。デジタイザしか使った事
なかったのに、イキナリSGIのIndigo2ですから。
いちごデジタイザ? S・・・?
みるくSGI???
ITAデジタイザが分からんのはしゃーないが、SGIが
分からんのはまずいぞ。
いちごうっ・・・やばいデス~・・・。
みるくまあ、そんなに落ち込むなよ!
ITAお前もだ!
EGA(ささやき)Softimageを使ってる青いコンピュータ
のことだよ。
ITAでも基板は普通の2D基板だったからね。
アニメーションを全部レンダリングしてベタ持ちにしたから
容量が半端じゃなかった。
走りのアニメ枚数36枚くらい使ったよね。
みるくほ、ほほう。(実は意味がわからない)
EGA今考えると、大ばかものでしたね。
ITAもう忘れたけど、たしか4階建ての基板に、キャラ用の
EPROMを300個くらい載せてた気がする。
いちごえ!? 4階建て? 何か豪華デス!
ところでEPROM300個ってすごいことなんデスか?
ITA・・・・・・。
EGAあの、300個でしたっけ?
・・・ちょっと、言い過ぎじゃないですか?
ITAいいじゃん、別に。俺ももう忘れてるくらいだから。
まあとにかく、ROMが多すぎて電圧が足りなくて
基板がブートしないというしゃれにならない時もあったな。
いちごなんだか、知的な話でいちごはついていけません。
みるくまあ、そう落ち込むなって!
分からないのは君だけじゃないんだから!
いちごえ? まさかYOU・・・。
ITA・・・ま、まあ、今度遊んでみてよ。
アストロに繋いであげるから、そんときに画面写真もとって、
ここにアップしよう。
い&みわっかりましたー!
EGA当時、神楽坂あたりのテクモのロケでロケテストやってたから、
もしかしたらプレイしてくれた人がいるかもしれないですね。
ITAもしいたら、掲示板のほうに書いてくれるとうれしいね。
みるく意外と人気があって、企画復活とか。
ITA&EGAないない(^^;
みるくですよね~。はははは!!
ITA&EGAガクッ。
ルール注本当のアメフトは、ボールキャリアの自主的後退に
よらない限り、いったん前進してゲインしたヤードは
失わないスポーツなのです。
もちろん、パンチやキックも禁止です

Translation said:

Development Secrets​


~ Part 1: FOOTBALL FIGHTER Edition ~

IchigoThis corner introduces the glorious works of TEAM NINJA so far!
But suddenly it's a rejected work?
EGAYes, it's a rejected work.
ITAIt was also called a flop. Other games developed during this time were all released.
Such as "Tōkidenshō" and "Ganbare Gin-kun".
MilkEh... Why was it rejected?
ITAProbably because it was an American football game but had punch and kick buttons.
IchigoOh my?! Punching in American football?
ITAThat's right.
EGAWe were quite enthusiastic, adding things like PP Summer and Shōrōken.
See the instruction card created at that time
ITAYes, in the end, we ignored the rules of American football.
When defending, we pushed back the ball carrier by punching and kicking, and the ball would be dead at the position where they were knocked down.
As a result, we got scolded by Americans, saying "The rules are different!".
IchigoYou got scolded... OH MY GOD! By Americans!
Just kidding! Hahaha!!!
ITA(Ignoring)
Well, the good thing was that it was the first time our company used 3D CG.
EGA was the chief CG at that time.
EGAIt was tough. I had only used digitizers before, but suddenly had to use SGI's Indigo2.
IchigoDigitizer? S...?
MilkSGI???
ITAIt's understandable not knowing digitizers, but not knowing SGI is a problem.
IchigoUh... That's bad...
MilkWell, don't feel so down!
ITAYou too!
EGA(Whispering) It's a blue computer that uses Softimage.
ITABut the board was an ordinary 2D board.
We rendered all the animations and kept them flat, so the capacity was huge.
We used about 36 frames for the running animation.
MilkH, I see. (Actually doesn't understand)
EGAIn retrospect, it was very foolish.
ITAI've forgotten, but I think we had about 300 EPROMs for the characters on a four-layer board.
IchigoEh!? Four layers? Sounds luxurious!
By the way, is having 300 EPROMs amazing?
ITA.......
EGAUh, was it 300?
... Isn't that a bit of an exaggeration?
ITAWhatever, it's fine. I've almost forgotten.
Anyway, there were times when there were so many ROMs that the voltage was insufficient and the board wouldn't boot.
IchigoI can't keep up with this intellectual talk.
MilkWell, don't feel so down!
You're not the only one who doesn't understand!
IchigoEh? Could it be YOU...?
ITA... Well, try playing it sometime.
I'll connect it to Astro, so take some screen photos and upload them here.
Ichigo & MilkUnderstood!
EGAAt that time, we did a location test at Tecmo's location around Kagurazaka, so there might be people who played it.
ITAIf there are, it would be great if they wrote on the message board.
MilkIt might be surprisingly popular and the project could be revived.
ITA & EGANo way (^^;
MilkRight! Hahaha!!!
ITA & EGADisappointed.
(Rule Note)In real American football, the yards gained once are not lost unless there is voluntary retreat by the ball carrier.
Of course, punching and kicking are also prohibited.
 
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